Proteinové smoothie

Má cenu Vás napínat, dělat tajemnou a na konci článku odhalit to velké tajemství, proč zrovna proteinové smoothie, i když jsem po proteinu ani nemrkla? Asi ne, stejně ta tajnost na Vás křičí z fotky. Ano, je to cizrna. Kdo není vyloženě ignorant k tématu stravování, asi zjistil, že luštěniny jsou bohaté na proteiny. Proto hrají nezastupitelnou roli u veganů, vegetariánů... a bylo by vlastně hezké, kdyby to platilo u všech...


Nádobí: http://www.albert.cz/jamie/#promohp


Hmm říkáte si, snídat cizrnu, to je už fakt moc. Co si to zase Lucie vymyslela za zvrácenost? Podle mě je to vše o psychice, o tom, že máme vsugerováno. O tom, že ráno se jí jen pečivo, maximálně ovesná kaše. Ale proč? Protože to tak od dětství děláme? Protože nás to rodiče naučili? Pro mě to není dost pádný důvod... A jestli pro Vás ano, klidně se pusťte do smoothie k obědu, obsahuje pěknou dávku zeleniny, proteinů i chuť na sladké uspokojí...





Proteinové smoothie (1 velká porce)




  • 1 hrnek domácích mražených jahod
  • 1 banán
  • hrst mladých kopřiv
  • 2 - 3 listy římského salátu
  • hrst sedmikrásek
  • kousek okurky (cca 1/4)
  • šťáva z 1/2 citrónu
  • 30 g uvařené cizrny




Do vysoké nádoby jsem si vložila mražené jahody, banán, omyté kopřivy, římský salát, sedmikrásky, cizrnu, zakapala citrónovou šťávou a rozmixovala v hladké smoothie. Můžete přelít do sklenice a vypít nebo jako já přelít do misky a doplnit třeba dalšími sedmikráskami či granolou, kakaovými boby, chia semínky, včelím pylem, oříšky, semínky atd.





10 komentářů:

  1. To je super :) Ikdyž mi nějak cizrna na sladko nejede ... zkoušela jsem pomazánku a nic moc .. možná více osladit nebo přidat burákové máslo . Ale tady jí není moc tak možná přimíchám.
    Jinak jak říkáš ... chápu, že kdysi nebyli ty možnosti , ale držet se pořád klasiky ..

    OdpovědětSmazat
  2. JInak je to vlastně polévka na studeno :)))

    OdpovědětSmazat
  3. vypadá to bezvadně!..taky nemám ráda tyto zakonzervované názory, že ráno musí být croissant s máslem a marmeládou nebo 'hemenex' pěkně s křupavoučkou slaninkou a blá blá blá..experimenty jsou super a navíc, když si někdo může dát na snídani smoothie, ve kterém je třeba špenát a není tam tolik cítit, tak myslím, že cizrna je taky ok - stejně to bude chutnat sladce a skvěle kvůli těm jahodám a banánu ;)..
    a myslím, že tohle bude vyhovovat lidem, kteří hledají nějaký protein po ránu a v ovesné kaši s ovocem (kterou každé ráno lačně hltají jako já) ho zas tolik není :)

    OdpovědětSmazat
  4. Tohle vypadá hoodně dobře a zdravě určitě vyzkouším :)

    OdpovědětSmazat
  5. Vypadá to super ..A nevadí ty kopřivy ? Prý by měly být alespoň spařené..

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. spousta zdrojů uvádí i syrové... takže je to na Vás...

      Smazat
  6. proteinové smoothie? a kde jsou nějaký bílkoviny? vidim jen sacharidy :D

    OdpovědětSmazat
  7. Cizrna na sladko je super :). Zkoušela jsem z ní dělat čokoládovou buchtu a byla na jedničku!

    OdpovědětSmazat
  8. Tak cizrna má sice nějakých 20g bílkovin ve 100g ale v suchém stavu, vařená má obsah bílkovin někde na polovině a v téhle porci máš jen 30g. V podstatě v tom smoothie výrazně převažují sacharidy a to ještě většina ve fruktóze, tedy rychlém cukru. Na snídani se to vůbec nehodí, protože po tom bude rychle zase hlad. Maximálně tak s něčím vydatnějším, nebo jako svačina.
    To není kritika, jen fakta a nic to nemění na tom, že mám tvůj blog ráda a líbí se mi tvoje netradiční recepty.
    Veronika

    OdpovědětSmazat

Děkuji za komentář :-)